FAQs

RECEIVABLES | TERIMAAN

Mengapa pelajar dikenakan caj RM20.00 semasa membayar yuran pengajian secara tunai di kaunter Terimaan Jabatan Bendahari?

Caj RM20.00 dikenakan kepada pelajar kerana Universiti tidak menggalakkan pembayaran secara tunai atas sebab keselamatan wang tunai dan kos pengurusan bagi serahan wang ke bank.

Walaubagaimanapun pelajar boleh membuat pembayaran melalui e-debit dan kad kredit di kaunter Jabatan Bendahari tanpa dikenakan sebarang caj.

ASSETS | ASET

Bagaimana cara untuk PTJ membuat pindahan lokasi Aset dan Inventori?
  • Sekiranya pemindahan di dalam PTJ yang sama, kemaskini ruang boleh dilakukan oleh Kerani Aset PTJ
  • Sekiranya pemindahan melibatkan PTJ yang berbeza, permohonan pemindahan aset dan inventori hendaklah dikemukakan kepada Jabatan Bendahari menggunakan borang khas yang boleh dimuat turun melalui website Jabatan Bendahari.

PAYROLL | GAJI

Bilakah gaji bulan ini akan dibayar?
  • Tarikh pembayaran gaji boleh dirujuk melalui pekeliling pembayaran gaji yang boleh dimuat turun melalui laman web Jabatan Bendahari

STUDENTS & SCHOLARSHIPS | PELAJAR & BIASISWA

Bagaimanakah caranya pelajar boleh membuat bayaran?

Bayaran berkaitan pelajar boleh dibuat melalui tiga (3) kaedah seperti berikut:

CARA 1 – KAUNTER BANK

PROCUREMENT | PEROLEHAN

Berapakah had minimum perolehan yang perlu dibuat melalui tender?
  • Perolehan bernilai RM500,000.00 ke atas